Globalizācija kopš 1990. gada
Līdz ar dzelzs priekškara krišanu Āzija sāka piedāvāt jaunus tirgus, un programmatūra pavēra jaunas iespējas Bosch. Pēdējo trīs desmitgažu laikā ir notikuša straujas ekonomiskās pārmaiņas, ar kurām uzņēmumam bija jāsaskaras.
Varšavas pakta sabrukums un Austrumeiropas atvēršana
Dzelzs aizkara krišana pasludināja arī jaunu laikmetu uzņēmumam Bosch. Līdz 1994. gadam uzņēmumam piederēja 13 uzņēmumi bijušā Austrumu bloka valstīs. Bosch turpināja atvērt rūpnīcas Jihlavā un České Budějovice Čehijas Republikā, Vroclavā Polijā, Miskolcā un Hatvānā Ungārijā, kā arī Engelsā un Samarā Krievijas Federācijā. Pārdošanas apjoms ārpus Vācijas pieauga no 51% 1990. gadā līdz aptuveni 72% 2000. gadā.
Piekļuve jaunām iespējām - jauni mērķi Āzijā
Indijā, Japānā un Dienvidaustrumāzijas valstīs Bosch jau vai nu darbojās ilgu laiku, vai arī tikai sāka nostiprināties jaunajos tirgos. Taču vislielākā stratēģiskā nozīme bija tieši Ķīnas tirgus pakāpeniskai atvēršanai. Līdz 1994. gadam vienīgais Bosch klātbūtnes veids Ķīnā bija licenču izsniegšana un pārstāvniecības atvēršana Pekinā 1989. gadā. Pēc tam Bosch izdevās nostiprināties šajā tirgū kā reģionālajam ražotājam.
Mikromehāniskie sensori
Miniatūras kontrolierīces
Deviņdesmitajos gados Bosch izstrādāja mikromehāniskos sensorus automašīnām, kas darbojas kā sensorie orgāni paātrinājuma, rotācijas, spiediena un skaņas mērīšanai. Tie nosūta informāciju uz elektroniskajiem vadības blokiem, ļaujot tiem precīzi zināt, kad, piemēram, jāpiepūš gaisa spilvens avārijas gadījumā. 2005. gadā Bosch sāka ražot sensorus arī plaša patēriņa elektronikai, piemēram, viedtālruņiem vai spēļu konsolēm. Mazākie MEMS sensori platumā ir tikai 1,5 milimetrus lieli. Šo miniatūro detaļu ražošanai Bosch pētnieku grupa izgudroja “plazmas kodināšanas” procesu. Kopš 1995. gada Bosch ir saražojis aptuveni 15 miljardus MEMS un pašreiz ir tirgus līderis, katru dienu izgatavojot aptuveni 4 miljonus sensoru.
Fotoattēls: Ērce uz mikromehāniskā sensora (MEMS) – mērogam (1995)
No ESP uz ACC - lielāka uzmanība inovācijām
1995. gadā sāktā ESP® elektroniskā stabilitātes programma kļuva par ievērojamu tehnoloģisku sasniegumu. Tā novērš transportlīdzekļu slīdēšanu. Tajā pašā gadā Bosch iepazīstināja ar savu TravelPilot navigācijas sistēmu, kas aprīkota ar maršruta vadības un balss funkciju. 1997. gadā augstspiediena dīzeļdegvielas iesmidzināšanas sistēma "Common Rail" ļāva samazināt degvielas patēriņu, un jau 2000. gadā to panāca arī ar tiešo degvielas iesmidzināšanas sistēmu "DI Motronic", savukārt vadītāju atbalsta sistēmas, piemēram, "Adaptive Cruise Control" un "Night Vision", ievērojami uzlaboja drošību.
Uzņēmums mainās - jaunas uzņēmējdarbības jomas
2001. gadā pēc telekomunikāciju struktūrvienības pārdošanas Bosch pieņēma darbā uzņēmuma speciālistu rūpniecisko tehnoloģiju jomā Mannesmann Rexroth. Tas nostiprināja rūpniecisko tehnoloģiju struktūrvienību un palīdzēja līdzsvarot uzņēmuma struktūru. Pārējās telekomunikāciju struktūrvienības daļas veidoja Drošības sistēmu nodaļu. Bosch paplašināja savu termotehnoloģiju struktūrvienību, iegādājoties Buderus AG 2003. gadā. Bosch šķīrās no citām jaunām jomām, piemēram, no saules enerģijas struktūrvienības, kuru tā bija izveidojusi 2008. gadā.
Viedā skrūvēšana, riteņbraukšana, dzesēšana un stūrēšana
Ar IXO elektrisko skrūvgriezi, kas pārsteidzoši ātri kļuva par visvairāk pārdoto elektroinstrumentu visā pasaulē, Bosch 2003.gadā izveidoja jaunu uzņēmējdarbības jomu mazām, vieglām ierīcēm ar litija jonu baterijām. Radās arī pilnīgi jaunas jomas, piemēram, e-velosipēdu piedziņa 2011. gadā Tajā pašā laikā Bosch paplašināja savu tradicionālo darbību, piemēram, ar tādu bijušo kopuzņēmumu izpirkšanu kā ZF Lenksysteme un Bosch und Siemens Hausgeräte – kas veidoja galveno pamatu nākotnes tehnoloģiju izveidei, piemēram, sadzīves tehnikai ar interneta vadību, kā arī autonomus transportlīdzekļus.
Automatizētā braukšana
Kā pēc burvja mājiena
Autonomā braukšana vairs nav tikai zinātniskā fantastika. Bosch pēta, attīsta un pārbauda šo tehnoloģiju laboratorijās, kā arī Vācijas automaģistrāļu tīklā un Kalifornijas lielceļos. Bosch nāca klajā ar radaru attāluma noteikšanai jau 2000. gadā. Nākamās paaudzes sistēma jau bija spējīga automātiski nobremzēt automašīnu līdz apstāšanās brīdim un, satiksmes rindai izkustoties, to atkal paātrināt. Attīstoties sensoru tehnoloģijām un programmatūrai, pakāpeniski kļūs iespējams pa lielceļiem, bet ilgtermiņā arī pilsētas satiksmes apstākļos, braukt autopilota režīmā.
Fotoattēls: Izmēģinājuma transportlīdzeklis autonomai braukšanai ar rotējošu 360 grādu ātrgaitas kameru (2015)
Jauna teritorija: Lietu internets un mākslīgais intelekts
Lietiskais un pakalpojumu internets (IoT) paver Bosch daudzus jaunus uzņēmējdarbības virzienus. Bez tradicionālajiem izstrādājumiem tas ietver arī programmatūru, jaunus uzņēmējdarbības modeļus internetā un datu aizsardzību. Uzņēmums ir izvirzījis mērķi ilgtermiņā apvienot šīs četras nozares. This covers everything from automated driving to smart homes and autonomous communication between factory machinery.