Uzņēmējdarbības attīstība laikā no 1960. –1989. gadam
Pagājušā gadsimta sešdesmito līdz astoņdsmito gadu laikā Bosch notika nozīmīgi pārveidošanās procesi, kā rezultātā Bosch kļuva par plaša spektra uzņēmējdarbības kocernu ar pašpārvaldes vienībām, par globālu uzņēmumu un automobiļu elektronikas tirgus līderi.
Jauna struktūra — darbības sfēru veidošanās
Laikā no 1950. līdz 1960. gadam Bosch darbinieku skaits pieauga no 15 000 līdz 70 000. Centralizētā struktūra, kas bija piemērota vidēja lieluma uzņēmumam, vairs nebija pietiekama, un tādēļ pagājušā gadsimta sešdesmitajos uzņēmējdarbības jomas, sākot ar elektroinstrumentu ražošanas nodaļu, pakāpeniski kļuva aizvien neatkarīgākas. Šajā ekonomiskā uzplaukuma un pilnīgas nodarbinātības laikā Bosch iegādājās aktīvus arī citās nozarēs, un tūkstošiem darbinieku tika pārkvalificēti automobiļu elektronikas ražošanai.
No hidraulikas līdz iepakojumam
Neraugoties uz automobiļu rūpniecības straujo attīstību uzņēmumam Bosch tolaik tik nozīmīgajā Rietumeiropas tirgū, joprojām būtiska nozīme bija arī dažādošanas sekmēšanai citās nozarēs. After moving into mobile hydraulics, medical electronics, and radio technology during the 1950s, Bosch bought into a packaging machinery company in 1963 and expanded its activities with further acquisitions to form the Packaging Technology division.
Dibinātāj mantojums — fonds Robert Bosch Stiftung
Pētniecība, attīstība un iegāde — inovāciju spēks
Bosh apvienoja savus pētniecības un attīstības resursus jaunā pētniecības centrā 1968. gadā. Šie apvienotie centieni bija nepieciešami, lai attīstītu idejas, kuras Bosch vēlāk pārveidoja par novatoriskiem izstrādājumiem, tādējādi nodrošinot konkurētspējīgas priekšrocības. Pagājušā gadsimta sešdesmito gadu vidū uzņēmuma pētniecības institūtisāka koncentrēties arī uz īpašiem projektiem, piemēram, integrālajām shēmām.
Jetronic
Elektronikas ienākšana tirgū
1959. gadā Bosch sāka izstrādāt elektroniski vadāmu benzīna iesmidzināšanas sistēmu. Jetronic sistēma, kas nonāca tirgū 1967. gadā, kļuva par pasaulē pirmo elektronisko benzīna iesmidzināšanas sistēmu ar mainīgu spiedienu. Tā pirmo reizi tika izmantota Volkswagen 1600 LE un TLE ASV modeļu versijās. Pateicoties Jetronic, VW 1600 spēja izpildīt salīdzinoši stingrās vides ekoloģijas prasības, kas tika ieviestas ASV. Kalifornijas štats.
Foto: Jetronic elektroniskās vadības bloks, kas paredzēts benzīna iesmidzināšanai, elektronikas laboratorijā Švīberdingenas tehniskajā centrā pie Štutgartes (1970. gads)
Pusvadītāji un datorizēta automašīna — Bosch elektronika
Pētnieku un vadītāju apņemšanās padarīt elektroniku par galveno uzņēmuma izstrādājumu segmentu, sāka atmaksāties jau kopš pagājušā gadsimta septiņdesmitajos gados, un šis sākotnēji nezināmais lauks līdz pat šai dienai nodrošina panākumus visam uzņēmumam. Viens no galvenajiem piemēriem ir ABS bremžu pretbloķēšanas sistēma, kas nonāca tirgū 1978. gadā, un ko Bosch, pateicoties savām zināšanām digitālās elektronikas jomā, pārvērta par tehnisko standartu automobiļu rūpniecībā.
Globāla domāšana — jauns sākums ASV un Āzijā
Amerikas Savienotajās Valstīs, pasaulē lielākajā ekonomikā, Bosch varēja pilnībā atjaunot tiesības izmantot savu zīmolu tikai 1983. gadā. Tas ļāva uzņēmumam panākumiem atgūt savus iepriekšējos tirdzniecības panākumus. Āzijā Bosch savu klātbūtni nostiprināja īpašā veidā. Uzņēmumam bija ekonomiski izdevīgāk ražot augstas kvalitātes preces, piemēram, fotografēšanas un video tehnoloģijas, tādās valstīs kā Malaizija. Bosch izveidoja arī kopuzņēmumus galvenajos tirgos, piemēram, Japānā. 1973. gadā Bosch sāka ražot elektronisko benzīna iesmidzināšanas sistēmu un 1984. gadā - ABS bremžu pretbloķēšanas sistēmu.
Lambda sensors
Sensitīvās zondes
1969. gadā Bosch speciālisti sāka izstrādāt sensoru skābekļa satura mērīšanai izplūdes gāzēs, kas tika atzīts desmit gadu laikā, pārvarot visas aprobācijas perioda grūtības. Mūsdienās videi nekaitīgi iekšdedzes dzinēji vairs nav iedomājami bez lambda sensora, kura ražošana tika uzsākta 1976. gadā. Šis Bosch jauninājums pavēra ceļu izplūdes gāzu pārstrādes tehnoloģijām ar trīsceļu katalītiskajiem pārveidotājiem. Lambda sensors mēra skābekļa saturu izplūdes gāzē pirms katalītiskā neitralizatora. Šī vērtība, kas pastāvīgi svārstās atbilstoši braukšanas situācijai, tiek izmantota elektroniskā iesmidzināšanas sistēmas kontrolē, lai pielāgotu benzīna un gaisa maisījuma sastāvu. Sistēmas precizitāte nodrošina maksimālu degšanas efektivitāti, kas ļauj katalītiskajam neitralizatoram optimāli notīrīt izplūdes gāzes. Tādējādi iespējams samazināt kaitīgās emisijas līdz pat 90% apmērā.
Foto: lambda sensora prototipu funkcionālā testēšana Švīberdingenes tehniskajā centrā (1975. gads)
Telesakari — jauns darbības virziens
Astoņdesmito gadu sākumā Bosch ienāca telesakaru tirgū un sāka izstrādāt tehnoloģijas kosmosa satelītiem un mobilajiem tālruņiem, kā arī īstenot publisko un privāto telesakaru tīklu izveidi. Pēc divām veiksmīgām desmitgadēm šajā nozarē, gūstot līdz pat 25% no uzņēmuma pārdošanas apjoma, nozares nelabvēlīga attīstības rezultātā Bosch izstājās no vairākiem segmentiem. Drošības sistēmu nodaļa turpināja darbību un ar panākumiem darbojas līdz pat šai dienai.