Automašīnas un ne tikai, 1926.–1945. gads
Bosch pārvarēja ekonomiskās krīzes grūtības un nacionālsociālistu diktātu, pateicoties inovatīvajām spējām un ekonomiskajai izturībai, līdz Otrais pasaules karš izraisīja virkni jaunu problēmu.
Dīzeļdegvielas iesmidzināšanas sūknis — otrais pīlārs
1927. gadā pēc vairākus gadus ilgas attīstības tika uzsākta inovatīvu degvielas sūkņu ražošana, kas turpinās vēl šodien. Tā bija Bosch atbildes reakcija uz dīzeļmotoru turpmāko attīstību, kam atšķirībā no benzīna dzinējiem nebija nepieciešama magneto aizdedzes sistēma. Sākotnēji izmantots tikai kravas automobiļiem, pirmais vieglajiem automobiļiem paredzētais dīzeļmotora sūknis nonāca tirgū 1936. gadā.
Portfeļa paplašināšana - jauni uzņēmējdarbības virzieni
Vācijas automobiļu rūpniecības smagās krīzes ietekmē Bosch, būdams automobiļu rūpniecības iekārtu piegādātājs kopš 1926. gada, bija spiests pārskatīt savu izstrādājumu klāstu. Tā rezultātā radās iepriekš sekmīgi izmantoto stratēģiju kombinācija, uzlabojot un attīstot līdz pat sērijveida ražošanai tādus instrumentus kā, piemēram, elektroinstrumentus un termotehnoloģijas, kā arī attīstot pilnīgi jaunus virzienus, piemēram, radio un televīzijas tehnoloģijas.
Elektroinstrumenti
Matu griešanas mašīnītes un urbjmašīnas
Bosch inženieris Hermanis Šteinharts savā eksperimentālajā darbnīcā 1927. gadā izgudroja ierīci, kas viņu acumirklī aizrāva. Ierīces “Forfex” rokturī bija iebūvēts dzinējs. Tas pavēra neskaitāmas jaunas iespējas. Vispirms uzsākusi Forfex sērijveida ražošanu, Šteinharta nodaļa turpmākajos gados veica šīs koncepcijas tālāku izstrādi, kā rezultātā tika radītas pirmās urbjmašīnas. Ierīces testēšanai komanda izmantoja Bosch rūpnīcu ražotnes.
Foto: Bosch urbjmašīna darbībā (1936. gads)
Sabiedroto izcilība - ražošana kopā ar spēcīgu partneri
Gandrīz desmit gadus pēc kara beigām pārdošanas apjoms ārvalstīs bija palielinājies tikai līdz 34 procentiem no kopējā apgrozījuma. Augstās transportēšanas izmaksas un muitas barjeras lika Bosch izmēģināt alternatīvas. Francijā, Apvienotajā Karalistē un Itālijā tika uzsākta partneru meklēšana ražošanai uz vietas, savukārt Austrālijā un Japānā partneru uzņēmumi ražoja izstrādājumus, izmantojot Bosch licenci. Līdz 1932. gada pārdošanas apjomi ārvalstīs palielinājās līdz 55 procentiem.
FESEFESE
Progresīva tehnoloģija
Kopā ar Skotijas televīzijas celmlauzi John Logie Baird un uzņēmumiem Zeiss Ikon un Loewe, Bosch 1929. gadā nodibināja uzņēmumu Fernseh AG (FESE). Ilgstošie pētījumi beidzot vainagojās ar pirmajiem ievērojamiem panākumiem. 1936. gadā, kad notika Berlīnes Olimpiskās spēles, FESE piegādāja pirmās elektroniskās ierakstīšanas ierīces un tajā pašā gadā prezentēja pirmos "mājas televīzijas uztvērējus". Kara laikā uzņēmumam FESE tika pavēlēts militāriem nolūkiem palīdzēt izstrādāt bumbu ar iebūvētu kameru, kuru varētu kontrolēt attālināti, izmantojot televīzijas attēlu. Kara beigas pārtrauca šo projektu testa posmā.
Foto: mājas televīzijas uztvērējs FESE (1938. gads)
Benzīna iesmidzināšanas sistēma izmantošanai gaisa kuģu dzinējos un televīzijas tehnoloģijas
Nacionālsociālistiem nākot pie varas, ar;i Bosch saskārās ar lielām grūtībām. Valdošais režīms lika pētīt un attīstīt degvielas iesmidzināšanas tehnoloģiju izmantošanai gaisa kuģu dzinējos, un uzsāka jaunu rūpnīcu celtniecību. Arī televīzijas tehnoloģijas kļuva par militāras intereses objektu. Uzņēmuma pārdošanas apjoms ārvalstīs 1939. gadā nokritās līdz deviņu procentu rādītājam.
Bruņošanās un piespiedu darbs
Sākoties Otrajam Pasaules karam, Bosch savā darbībā atkal pievēršas militārajai ražošanai. Militārie spēki bija tik spēcīgi motorizēti, ka uzņēmumam bija iespējams turpināt savu darbību automobiļu inženierijas jomā. Tāpat kā visā Vācijas rūpniecības nozarē, militātāro darbību vajadzībām iesauktie darbinieki tika aizstāti ar piespiedu strādniekiem no okupētajām teritorijām, no kuriem daži bija spiesti dzīvot un strādāt necilvēcīgos apstākļos.
Pretošanās un ebreju aizstāvēšana
Savukārt, Bosch uzņēmuma vadība aktīvi atbalstīja pretošanos nacionālsociālistu režīmam. Tās priekšgalā bija Karls Frīdrihs Gērdelers, kurš tika iecelts par uzņēmuma padomnieku. Vajātie ebreji tika nodarbināti arī, lai glābtu viņus no deportācijas uz koncentrācijas nometnēm vai finansiāli atbalstītu, palīdzot emigrēt.
Beigas
Kara laikā sabiedrotie vairākkārt bombardēja Bosch ražotnes. Roberts Bošs mira 1942. gadā, nepiedzīvoja to, kā viņa rūpnīcas tika iznīcinātas līdz pamatiem. Viņš bija atstājis skaidrus norādījumus saviem pēctečiem par to, kā vadīt viņa vārdā nosaukto rūpnīcu.