Globālie soļi, 1906.–1925. gads
Pirmais pasaules karš pārtrauca jaunā uzņēmuma straujo pasaules mēroga izaugsmi, unBosch nācās mainīties un ieviest jauninājumus, lai tiktu galā ar kara radītajām sekām.
Šķērsojot okeānu — darbības sākšana ASV
Tas viss sākās ar magneto aizdedzes sistēmu reklāmu ASV laikrakstos, kas 1906. gadā nodrošināja Bosch pasūtījumu miljoniem dolāru vērtībā un divu gadu laikā divkāršoja pārdošanas rādītājus. Uzņēmējdarbība Amerikas Savienotajās Valstīs bija tik veiksmīga, ka 1912. gadā Bosch sāka ražot šo veiksmes izstrādājumu savā rūpnīcā Springfīldā, Masačūsetsā.
88 procenti — globalizācijas rezultāts
Līdzīgi kā Amerikas Savienotajās Valstīs Bosch sāka meklēt citus tirgus visā pasaulē. Atverot pārdošanas biroju Dienvidāfrikā 1906. gadā, Austrālijā - 1907. gadā, Argentīnā - 1908. gadā, Ķīnā - 1909. gadā un Japānā - 1911. gadā, Bosch pārstāvniecību tīkls aptvēra visus kontinentus. 1913. gadā uzņēmējdarbība ārpus Vācijas sasniedza 88% no uzņēmuma pārdošanas apjoma.
Jauni izstrādājumi — apgaismojums, ģeneratori un starteri
Automašīnām kļūstot par ikdienas parādību uz ceļiem un līdz ar braukšanas ātruma palielināšanos rodoties nepieciešamībai pēc lielākas drošības, Bosch uzsāka jaunu izstrādājumu ražošanu 1913. un 1914. gadā. Papildus Bosch "gaismas ķermeņiem" - elektriskā apgaismojuma sistēmai, ko veidoja lukturi, ģenerators, regulēšanas ierīce un akumulators -, kas nodrošināja drošu braukšanu nakts laikā, jaunie starteri veicināja lielāku uzticamību.
Katastrofa — Pirmais pasaules karš
Līdz ar Pirmā pasaules kara sākumu 1914. gadā darbs ar ārējiem tirgiem apstājās, pētījumi un attīstība tika pārtraukta, un rūpnīcas tika pārkārtotas militāro ražotu militāro preču ražošanai. Magneto aizdedžu vietā sāka ražot granātu detonatorus. Aptuveni puse no darbaspēka tika iesaukta militārajā dienestā, un tā vietā stājās sievietes. 453 darbinieki no dienestā iesauktajiem nepārnāca mājās no kara.
Bosch logotips
Jaunā preču zīme visā pasaulē
Tirdzniecības biroji un preču zīmes tika konfiscētas Pirmajā pasaules karā. Tomēr izpirktais Bosch uzņēmums Amerikas Savienotajās Valstīs turpināja izmantot plaši pazīstamās Bosch preču zīmes reklāmai. Neskaidrību novēršanai galvenais inženieris Gottlobs Honolds 1918. gadā ātri izstrādāja jaunu preču zīmi ar enkura loku, kas ir nedalāmi saistīts ar Bosch līdz pat šai dienai.
Foto: Jaunā logotipa uzmetums (1918. gads)
Jauns sākums - par spīti visam
Pēc kara beigām 1917. gadā pārdēvētā akciju sabiedrība Robert Bosch AG saskārās ar milzīgiem izaicinājumiem. Atgriešanos pasaules tirgū kavēja konkurence, bet uzņēmuma patenti bija atsaukti. Tōmēr uzņēmums nepadevās. Vecie kontakti tika atjaunoti, un tika atvērti jauni tirgi. Tajā pašā laikā uzņēmums koncentrējas uz pamatprasmēm - tiekšanos pēc inovācijām.
Automašīnu jaunie vaibsti — stiklu tīrītāji un signāltaure
Kara laikā pārtrauktā darbība tika atjaunota. Drošība daudz intensīvākas satiksmes apstākļos nu bija kļuvusi par Bosch pētnieku un izstrādātāju virzītājspēku. Līdz 1926. gadam uzņēmuma izstrādājumu klāsts tika papildināts ar motocikliem un velosipēdu lukturiem, Bosch signāltauri, stikla tīrītājiem un ar akumulatoru darbināmu aizdedzi.
Bosch autoserviss
Klientu standarta apkalpošana visā pasaulē
Neatkarīgu tehniskās apkopes staciju tīkls, kas strādā pēc viena standarta, nebija jauna ideja. Tādi tīkli pastāvēja Amerikas Savienotajās Valstīs jau pirms kara. 1921. gadā Bosch atvēra "Bosch Car Service" garāžas ārpus Vācijas, kas attīstījās tik strauji, ka līdz 1930. gadam tas aptvēra jau 2750 darbnīcas 70 valstīs. Šīs darbnīcas sekmēja Bosch vārda izplatīšanu visā pasaulē.
Foto: Bosch servisa laterna kļuva par darbnīcu izkārtni.
Nepārtrauktas konveijera lentes — konveijera ražošana
Kļuva aizvien skaidrāks, ka konkurenti tuvojas Bosch kvalitātei, turklāt spēj ražot ātrāk un lētāk. Viens no iemesliem bija lentes konveijeri, kurus Bosch arī sāka pakāpeniski ieviest no 1925. gada. Ja kādreiz bija nepieciešamas 50 dienas, lai nokomplektētu magneto aizdedzes sistēmu, tad konveijera lentes ražotne samazināja šo laiku līdz piecām dienām.