Sākums,1886. –1905. gads
Pirmie soļi uzņēmuma Bosch attīstībā: pakāpeniska neatkarība, iekļūšana automobiļu tirgū un ārpus Vācijas esošajos tirgos un pāriešana uz lielražošanu.
“Juceklis” — sākums
Mācekļa gadi un darbs amatnieka palīga amatā jau agri rosināja Roberta Boša vēlmi uzsākt uzņēmējdarbību. 1886. gadā viņš izveidoja smalkmehānikas un elektrotehnikas darbnīcu Štutgartē. Sākuma gados tika piedzīvoti gan kāpumi, gan kritumi, un tikai 1890. gadu vidū uzņēmums sāka strauju attīstību.
Pirmie izstrādājumi un pakalpojumi
Šajā laikā Roberts Bošs uzņēmās veikt jebkādas sarežģītības darbus., piemēram, elektrisko un mehānisko ierīču remontu, telefonu sistēmu un elektrisko zvanu uzstādīšanu. Kad Robertam Bošam pēc parauga bija jāizgatavo magneto aizdedzes ierīce stacionāram dzinējam, viņš to uzlaboja un tādējādi deva starta signālu magneto aidedzes ierīču ražošanai.
Dzirkstele, kas visu aizsāka — magneto aizdedze
Sākot ar 1897. gadu Bosch sāka uzstādīt uzlabotas konstrukcijas magnēto aizdedzes ierīces automašīnās, tādējādi kļūstot par vienīgo patiešām uzticamas aizdedzes piegādātāju. 1902. gadā Bosch galvenais inženieris Gotlobs Honolds atklāja vēl labāku risinājumu — augstsprieguma magneto aizdedzes sistēmu ar aizdedzes sveci. Pateicoties šim izstrādājumam, Bosch kļuva par pasaulē vadošo automašīnu detaļu piegādātāju.
Gotlobs Honolds
The chief innovator with just the right instincts
"Kad Honolds pabeidza jaunu ierīci un nosūtīja toražošanai, tās radītā ažiotāža uzņēmumā Bosch galu galā vainagojās ar gatavu izstrādājumu."
Tādā veidā Roberts Bošs pateicās savam ilggadējam galvenajam inženierim, kurš savas darba gaitas Bosch uzsāka kā māceklis. Viņa izcilais prāts radīja ne tikai augstsprieguma magneto aizdedzes sistēmu, bet arī tādus izstrādājumus no Bosch klāsta kā apgaismošanas sistēmas, starterus un signāltaures. Gotlobs Honolds pāragri devās mūžībā 1923. gadā.
Foto: Gotlobs Honolds (1901)
Mājas īpašnieks — pirmā rūpnīca
Bošs jau bija vairākas reizes pārcēlies, pirms nolēma paplašināt ražošanu. Sākotnēji viņš gribēja iznomāt vienu vai vairākus stāvus, taču tā nenotika. Gluži pretēji - Bosch rūpnīca, kas uzbūvēta 1901. gadā, turpināja paplašināties, pievienojot apkārtējās ēkas.
Soli tālāk pasaulē — pirmie tirdzniecības biroji
“…Stingra pozīcija Lielbritānijā…” — Roberts Bošs jau sen to vēlējās. 1898. gadā viņš kopā ar angli Frederiku Simmu dibināja pirmo Bosch uzņēmumu ārpus Vācijas. Tas bija pirmais solis pasaules tirgū. Drīz vien tirdzniecības biroji tika atvērti arī citās Eiropas valstīs.
Magnetos Parīzē — pirmā ražotne ārvalstīs
Pēc Apvienotās Karalistes Francija bija lielākais Eiropas automobiļu tirdzniecības tirgus. 1899. gadā Francijādarbību uzsāka Bosch meitas uzņēmums. Uzņēmējdarbība Parīzes meitas uzņēmumā attīstījās ļoti labi, un sākot ar 1905. gadu uzņēmums bija spējīgs apmierināt pieprasījumu pēc magneto aizdedzes sistēmām, kas ražotas uzņēmuma rūpnīcā ar skatu uz Eifeļa torni.
Auto sacīkstes — pirmā reklāma
Gadsimta mijā notika pirmās lielās starptautiska mēroga auto sacīkstes — iespēja automobiļu ražotājiem un piegādātājiem demonstrēt savas prasmes. Beļģu sacīkšu braucējs Camille Jenatzy 1903.gadā Īrijā uzvarēja Gordon Bennett kausa izcīņā ar Mercedes automašīnu, daļēji pateicoties uzticamajai Bosch aizdedzes sistēmai, kas izturēja vissmagākajos apstākļos.